Sunday, August 26, 2012

Pambuyuk



Kau bilang baik. Aku fikir baik. Kau bilang betul. Benak gebuku yakin kau betul. Lebih setengah waktu aku kenali kau, setiap kali aku rasa sinar kau menampar, dileherku terbelit sirna aneh yang kau punya. Denganmu ibarat melintas jalan, pimpinan erat kau mencengkamku, terheret aku. Buat kulupa syarat melintas, terlambat bagiku toleh kiri kanan kiri. Tak pernah sempat.
Tuhan sayang aku. Dia tunjuk. Aku dengar. Dia beri kau, aku percayaNya. Mungkin Dia beri kau untuk aku bina wadi aku. Yakin paling pasti aku ia bisa roboh jika rangkamu tiangnya. Hentilah aku di situ.
Kelemahnya kau ini bukan untuk aku dendam, tapi biar aku tau nilainya yang kau punya. Fulus aku sikit, minda kau besar, ekspiriannya aku tak lelah, jadi aku setiap bikinku membenci si tua gagal.
Apa yang kau bilang-bilang kini tidak terkira dek kederat kau. Akhirnya kita yang susah. Bukan bukan bukaN. Aku yang sengsara.

No comments:

Post a Comment