Wednesday, August 15, 2012

Nikelodion

"Kanan sikit, kepala naikkan sikit, buka dada, tangan pegang buah tu bawah sikit", Rini ikut kata jurufoto itu. Rini kaku. Rini keras. Rini lurus. Macam-macam gaya Rini bikin. Nampaknya dia puas. Rini pun puas.
"Cantik! Bravo Rini! I suka...! Promise that you'll have another session with me?",
"Hmmm sure Jay, ni pun memang passion I. I pergi salin baju dulu okay". Khusyuk Jay tatap hasil ketiknya.
"Jay, I got to go now. I ada hal lain nak buat, jumpa kawan". 
"Okay, nanti I call you for the next session. Jaga badan tau. Muah muah!", gedik Jay sambil gelak kecil. Tinggal Jay dengan kotak hitamnya. Lihat wajah statik Rini lagi jati. Sayang. Mancung hidung, pipi tersorong, make-up Avon. Peribadi ketang-keting kosong. Solat asar.

............................

"Deras arus tohornya keruh,
 Mudik ke hulu, Sungai Palembang;
 Patah sayap, bertongkatkan paruh,
Digalang niat, ditolak tak tumbang." 
 ............................

Sebatang. Dua batang. Tiga batang. cukup tiga, sunnah rasul.
"Sial la kau Paiz. Habis aku punya kau pau!", maki Jo.
"Ala. Relaks la beb. Rokok kau rokok aku juga apa.", Paiz senyum, panjang lolipop maut tinggal 3 minit lagi. Kotak baru. Light. Kaya.
"Aku nak berhenti.", dengus Jo. 
"Berhenti la, tapi kau tetap kena beli yang baru. Aku punya......", pinggang Jo Paiz rangkul.
"Ya Paiz, aku tau. Yang penting kau tetap dengan aku, jadi superhero aku, lelaki aku.", masuk alam Aelis di bahu Paiz.
Dunhill penuh dalam bayu. Jaga aku..........

............................



No comments:

Post a Comment