Sunday, May 6, 2012

P.U.K.I


mengapalah jurang ini hidup. setiap sudut, pelusuk duniaku punya jurang ini. aku rasa sepi, sesepi si kumbang di bawah granit. keseorangan menunggu bahagia yang tiba berkala.
ulang kali aku dengar, "periksa diri sendiri kalau kerap timbul masalah". tapi tak aku tau bahagian mana batang tubuh ini yang perlu aku suak. yang perlu aku cakup. aku asingkan. yang tinggal cumalah bahagia setan yang aku boleh teka luputnya.
aku boleh hipokrit, tapi takkan pernah boleh bangkit. atas kepercayaan aku kepit, namun aku semakin tersepit, bikin hatiku yang berarus tenang kini jadi parit sempit, deras gelodak perit sakit. makan hati.
mahunya aku cuma pengertian daripada kau dan kamu. kenapa muka itu yang kau lukis setiap kali. mengapa dinding bata yang kamu binakan bila aku suakan salur supaya tiada yang mencincang aliran ini.
aku tak mau kerumunan kamu kamu kamu dan kamu,di dasarnya kamu kamu kamu dan kamu adalah aku dan sunyi melayan perasaan ulung kendiri ini.


dipenghujung tari ini nanti, adakah aku akan kekal sendiri, sempatkah kembali?

1 comment:

  1. Hebat nya laras bahasa..Tinggi betul....Ada bakat sebagai sorang sasterawan!

    Suka saya baca ((: *walaupun agak sukar untuk ditafsirkan apa yg sebenarnya tersirat "entry" nie...tapikan setiapa ayat Fiq ada jiwa..

    p/s : tudiahhh komen berSeni dari sorang kawan lama~ hehee

    ReplyDelete